Naar huis?! - Reisverslag uit Busselton, Australië van Jessie Loon - WaarBenJij.nu Naar huis?! - Reisverslag uit Busselton, Australië van Jessie Loon - WaarBenJij.nu

Naar huis?!

Door: Jessievloon

Blijf op de hoogte en volg Jessie

18 December 2015 | Australië, Busselton

Hallo allemaal, daar ben ik weer!
Met een lekker warm weekend voor de boeg was ik er weer klaar voor! Zondag stond een jongens dag geplant, omdat Claire een feestje buiten de deur had. Met pizza’s in huis voor lunch, een bezoekje aan de Jetty en gaan vissen in zee beloofde dit een geslaagde jongens dag te worden! Ook de laatste dag dat Craig thuis zou zijn. Die moest namelijk 2 weken weg voor z’n werk.
Busselton heeft een Jetty (pier) van 2 km lang, hierover gaat een treintje die je brengt naar een soort onder water museum. Hier kun je naar beneden lopen en de zee inkijken achter het glas. En wauw, nu zie je pas echt goed hoe helder het water hier is! Na wat vissen gespot te hebben gingen we naar huis, pizza eten en op naar zee! Ik had enorme koppijn, maar dat zal wel door de hitte komen. Eenmaal bij zee aangekomen reden we weer met de 4wheeldrive het strand op! Blijft gek. Iedereen enthousiast over het vissen. Na wat visjes gevangen te hebben en teruggegooid, was m’n koppijn niet meer te harden! Als ik maar niet ziek wordt… toen ik even op het strand ging liggen in de hoop dat het over ging, kwam er ineens zomaar doodleuk een dolfijn langs zwemmen, dat was natuurlijk ‘dol-fijn’! Wat een ervaring! Thuis aangekomen maar gelijk naar bed gegaan. Een migraine aanval. Helaas! Jammer genoeg was het de volgende dag nog niet over en voelde ik me enorm beroerd. Een paar dagen ziek op bed gelegen totdat ik weer de oude was. Omdat ik 2 maanden heb gereisd, slecht gegeten en slecht heb geslapen en ineens gezond eet en een goed bed heb, kwam het er allemaal uit. Letterlijk en figuurlijk, ik zal je de details besparen ;) Komt schijnbaar vaak voor onder de reizigers. Gelukkig was ik beter voordat de vakantie van de kids begon.

Dit is een paar dagen goed gegaan. En toen kwam heimwee om de hoek kijken. Of dit nu kwam omdat het die dag 5 december was, geen idee, maar heeft er vast ook mee te maken. Maar kon me niet verrotte, wat voelde ik me k*t. Echt, wist niet dat dat zo erg kon zijn. Kon gewoon aan niks anders denken dan aan thuis. Nu denk je vast, aan thuis, aan thuis?! Ja, het liefst wilde ik m’n spullen bij elkaar rapen en het eerste vliegtuig naar huis pakken. Maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan, ik ga nog lang niet naar huis! Want, ik besef wel wat voor moois ik dan laat liggen en dat ik veel sterker ben om de strijd aan te gaan. Ik kan niet omschrijven wat voor gevoel ’t je geeft. Dit weet je echt pas wanneer je ’t zelf een keer gehad hebt. Omdat ik nu natuurlijk middenin een gezin zit, voorbereidingen voor kerst, zit te wachten op sneeuw en totdat ik die trui eens onderuit m’n tas kan pakken, zet het je enorm aan het denken. Vooral aan je eigen, ‘echte’ thuis. Je vergelijkt alles met elkaar. En dat terwijl het nu juist allemaal heel anders is. Niet alleen het gevoel rondom kerst, maar ook de cultuur en zo. Maar ik ben blij dat het nu om de hoek komt kijken en niet wanneer ik zielig, alleen in een hostel zit op een kamer met bijvoorbeeld allemaal Chinezen. Ik kan hier heel goed praten. Ze helpen me enorm en leer nu juist heel veel mensen kennen. Ik heb inmiddels een Australische mevrouw ontmoet die in haar jeugd een jaartje in België heeft gestudeerd en die enorm goed Nederlands spreekt! Dan is het wel even fijn om in je eigen taal tegen iemand aan te lullen. Ook hebben we nu een groepje au-pairs hier uit de omgeving bij elkaar gesprokkeld waarmee ik wat leuke dingen heb geplant. Met hun ga ik klinken op het nieuwe jaar in Fremantle! Dit weekend had ik een partytour geplant met een vriendin uit Nederland, Leonie. Heel toevallig hadden wij in dezelfde week tegelijk heimwee, dus hebben we het allebei even nodig. Maar helaas gaat dit niet door en hebben ze het gecanceld… Nu hebben we maar zelf een auto gehuurd, rijden we naar Margaret River en gaan een top weekend hebben!

Met de draken gaat het top! Ze zijn gewend aan mijn komst en zeggen nu zelfs, ‘I love you’, tegen mij. Ze zijn heel erg geïnteresseerd in Nederland. Ze vragen vaak of ze m’n fotocollectie mogen zien, of ik eens iets in het Nederlands wil zeggen en vooral het maken, nee, eten (!) van pepernoten en wentelteefjes vinden ze helemaal geweldig! Vandaag zelfs een tekening gekregen van Jet. En Levi vind het erg leuk om selfie’s met mij te maken. Ook ik voel me nu, inmiddels alweer 2 weken na m’n heimwee, een stuk beter. De heimwee heeft zo’n 5 dagen geduurd en hopelijk komt het niet meer terug. Maar dat zien we dan wel weer! Ik heb hele leuke vooruitzichten, dus dat zit wel goed. Met kerst gaan we lekker lunchen en dineren bij de families van m’n gezin. Ik ga met kerstavond een drankje doen met een Nederlander die hier in Busselton woont en op kerstdag natuurlijk al heeeeel vroeg op voor de cadeautjes! Ben benieuwd wat deze kerst mij allemaal gaat brengen en heb er erg veel zin in! Verdere plannen horen jullie uiteraard in m’n volgende bloggen!

Ik wens jullie een hele fijne, gezellige, typisch Nederlandse kerst toe en een feestelijk nieuwjaar!! En owja, die warmte daar in Nederland, dat ben ik gewoon. Ik stuur af en toe een beetje warmte van hier naar jullie toe, zodat jullie kerst ook een beetje ‘raar’ is. ;)

See you soon,

MERRY XMAS and a HAPPY NEW YEAR!!!

  • 18 December 2015 - 05:36

    Leontine Schreuder:

    Ha Jessie,

    Dat lijkt me wel heftig: heimwee. Heimwee is de reden, dat ik nooit gegaan ben. Maar wat een taaie ben jij, om er dwars doorheen te gaan. Wellicht de beste manier en knap dat je zo doorzet. Super ervaring om in zo'n gezin alles rondom de feestdagen mee te maken. Is toch echter dan alles puur als toerist mee te maken. Gelukkig ben je ook niet meer ziek, want dat is ook niet echt prettig, zeker als je niet thuis bent. Kortom, ik vind dat je t geweldig doet. Ik wens je namens ons allemaal fijne feestdagen en we kijken uit Nasr je volgende blog.


    Groetjes, Leontine en de rest.

  • 18 December 2015 - 08:40

    Marie-José:

    Wat ben je een stoere chick Jessie!
    Ik heb met tranen in m'n ogen je verslag gelezen.
    Zoveel heimwee hebben dat je er letterlijk ziek van wordt.
    Diep respect dat je het hebt kunnen ombuigen en natuurlijk weet je diep van binnen dat dit weer overgaat.
    Goed dat je dingen opzoekt waar je weer blij van wordt en eropuit gaat.
    Ik denk ook echt dat het komt door deze dagen, en de typisch nederlandse gezwelligheid, haha...
    Nou ik kan je wel zeggen dat het hier ook steeds meer gestresste amerikaanse praktijken zijn, pfjew...
    Wat een heisa om een paar dagen kerst...dus ook daarom zeg ik, HOU VOL want het zijn maar twee dagen die je mist op een heel jaar ;-)
    Geniet wat dat betreft maar lekker van het relaxte laid back gevoel daar.
    Wat fijn ook dat de draken je in hun hart hebben gesloten.
    Je geeft hun fijne herinneringen voor later mee die ze nooit zullen vergeten en zij zullen vrienden voor het leven zijn.
    Het ga je goed lieve Jessie en ik wens je mede namens Lex, Lars en Niels
    A MERRY CHRISTMAS & A HAPPY NEWYEAR

    Dikke knuffel, Marie-José xxx

    ps ik dacht al dat jij het was die die warmte stuurde, hou es op ja, hihi, heel de natuur is van slag...vogels zijn nestjes aan het bouwen...dus...ook daar mis je niks aan


  • 18 December 2015 - 11:12

    Angelique De Wit:

    He Jessie,

    Heftig zeg heimwee hebben, jeetje.
    Toen ik zag staan: Naar huis" moest ik denken aan wat Andre zei toen je wegging.
    Dat je met kerst weer in Nederland zou zijn, maar ben erg blij te lezen dat je een enorme doorzetter bent en alles uit dit avontuur wilt halen. Want dit doe je maar 1 keer en dan moet je goed doen, toch?

    Jessie, ik wens je een enorme fijne (warme) kerst toe en een gelukkig nieuwjaar.
    Geniet van dit mooie avontuur en maak vrienden voor het leven.

    Groetjes Angelique de Wit xx

  • 18 December 2015 - 16:39

    Lia Van Wezel:

    Nou Jessie, dat is best pittig geweest.
    Maar kop op en volhouden, en vanuit Drunen ook hele fijne kerstdagen en een goed 2016

  • 18 December 2015 - 21:38

    Ruth :

    Hè jessie,

    Wat blijft t top om je verslagen te lezen! Wel heftig als je zo ver weg migraine krijgt en vooral heimwee

  • 19 December 2015 - 21:17

    Marianne Janssen:

    Hoi Jessie,
    Vervelend, migraine en heimwee. Het laatste ken ik niet, maar het eerste heel goed. Je voelt je dan echt ellendig en zeker als je niet thuis in je eigen omgeving bent.
    Ik hoop dat je vanaf nu weer volop van al die nieuwe ervaringen kunt genieten.
    Hele fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Busselton

Mijn eerste reis

Backpacken door Australië!!

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2016

Nieuw-Zeeland part 1

06 Mei 2016

'Afscheid nemen bestaat niet'

19 Januari 2016

Christmas and NYE

18 December 2015

Naar huis?!

18 November 2015

Au-pair leven!
Jessie

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 6575

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: