Eerste week! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessie Loon - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessie Loon - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Jessievloon

Blijf op de hoogte en volg Jessie

28 September 2015 | Australië, Melbourne

Daar ben ik weer hoor! Nu we on the road zijn kan ik even heerlijk terugkijken op de afgelopen week. Want wat was het gaaf!! We hadden een hele leuke groep van 30 mensen waarmee ik van Amsterdam naar Sydney ben gevlogen. Er zaten twee reisleiders op ons te wachten in Sydney en één vloog er met ons mee.
Daar stond ik dan op Schiphol, zenuwachtig te wezen met papa, mama, Maaike, Anouk en Maarten. Terwijl al m’n reisgenoten langzaamaan binnen kwamen druppel, kon ik niet meer wachten. Nadat een man van Australian Backpackers ons had verteld wat we allemaal moesten doen met de vlucht kwam het steeds dichterbij! Na een bakkie koffie moest ik door de douane. Met de laatste knuffel en kus en uiteraard een traan zwaaide ik iedereen uit. Daar ging ik dan…
We vlogen eerst van Amsterdam naar Bangkok. Dit was een vlucht van ongeveer 11 uur. En dat hebben we geweten. Met een vliegtuig vol Chinezen, Aziaten, uhm spleet ogen en wij. We hadden het namelijk nogal gezellig, iedereen ging in groepjes bij elkaar zitten en lekker borrelen. Dit werd voor de spleet ogen net iets te gezellig. Ze hadden ons een aantal keer vriendelijk verzocht of we wilde fluisteren. Maarja, vraag dat aan een groep jongen Nederlanders… Eenmaal in Bangkok aangekomen hadden we een vlucht van 3 uur richting Taipei. In Taipei hadden we een tussenstop van ongeveer 7 uur. We hadden een hotel op een uurtje rijden van de luchthaven. Even op bed gelegen, gedoucht en wat gegeten was het weer tijd om de laatste vlucht te pakken.
Daar waren we eindelijk!! Onze reisleiders stonden ons al op te wachten in oranje kleding. Dat gevoel was heerlijk! Het was nog een uur rijden richting het hostel. Ik sliep met 6 andere meiden in een kamer. Het was heel gezellig op onze kamer. Al moest ik nog wel heel erg wennen aan al m’n spullen, want echt, t lag overal! S’ avonds hadden we een BBQ met heel de groep. De volgende dag al vroeg uit de veren om naar de stad te gaan. Hier gingen we een aantal zaken regelen. Een bankrekening openen, medicare, taxfile nummer, een bezoekje gehad aan een carmarket en heerlijk geluncht in het park. De volgende dag een van het hoogtepunt van deze week, DEFQON 1 Australia. Al om 11 uur waren we op het festival terrein. Wat een plaatje, de rode vlaggen kwamen ons tegemoet. Met een hele vlek oranje mensen liepen we het festival binnen. Met de Nederlandse vlaggetjes op m’n wangen liep ik al die gek geklede Australiërs voorbij. Dit moest een topdag worden. En inderdaad, dat was het ook. Al had ik nog zo’n last van die jetlag, ik heb m’n eigen heel de dag verrot gestampt! Alle Nederlanders waren, uiteraard, heel de dag te vinden aan de voorkant van de mainstage. Het leek wel of ik gewoon in ons eigen vertrouwde landje was. En dan die eindshow, wauw!!
De volgende dag gingen we een wandeling maken door een National Park in Manly. Terwijl veel mensen zich hadden verslapen, want ook deze dag moesten we verdomd vroeg op, zeker na Defqon, waren de overgebleven mensen al op pad. Ik was helemaal kapot, zeker met die jetlag, maar het was de moeite waard. Wat een prachtige wandeling!! De rest van de dag hebben we een beetje rond het hostel gehangen. Nu brak er weer een mooie dag aan, ja, ’t lijkt hier wel een sprookje. Op weg naar de Blue Mountains! En inderdaad, niks gelogen, niet te begrijpen dat de natuur dit voor elkaar krijgt. Prachtig! Het is niet uit te leggen op papier en eigenlijk liegen de foto’s ook een beetje. Dit stukje pracht kun je alleen met het oog echt goed gezien hebben… Toen we de Blue Mountains hadden gezien gingen we op weg naar een Wildlife Park. Hier heb ik mijn eerste Australische dieren gezien! Een Kangoeroe, Koala, Tasmaanse Duivel, Wombat, enz. Lekker rondgekeken, foto’s gemaakt en weer terug naar ’t hostel.
Sportief zijn we ook nog, dus heb ik nog meegedaan met een dagje surfen! Ook al zat ons hostel aan het strand, toch moesten we eerst nog 2 uur rijden voor een nog beter strand en betere golven, want dat is belangrijk voor een echte surfer! Eenmaal aangekomen op het strand werden we letterlijk gehesen in die prachtige wetsuit. Na elkaar kei hard uitgelachen te hebben was het tijd om droog te oefenen op het zand. Hier bleek al dat het moeilijker was dan iedereen dacht. Maar het ging me, nu nog, best goed af. Dus, het water in! Dit was al een hele opgaven met die hogen golven. Na n paar keer 3 liter zout water naar binnen hebben geslokt en wel 55 keer over de kop zijn geslagen. Kwam ik nog steeds niet met m’n poten op dat bord… Ik bakte er niks van. Na n uur of 2 in dat water te hebben gelegen en allerlei poging geprobeerd om eruit te zien als een echte surfgirl, kon ik m’n pols niet meer bewegen. Helaas merkte ik dan m’n pees nog steeds niet was genezen. Dus helaas! Maar, ik ga het zeker nog ’n keer proberen. De aanhouder wint!
De dagen van de organisatie waren voorbij, wat was het leuk! M’n eerste vrije dag ging ik met Ramona, nichtje van m’n baas die in Sydney woont, op stap door Sydney. Ik heb Sydney van een hele andere kant gezien. Ben in wat wijken geweest. Zijn een gebouw in geklommen naast de Harbour Bridge met een top uitzicht over de skyline van Sydney. Heerlijke dag. Toen brak de dag aan dat er veel mensen weg gingen uit Sydney. Na afscheid te hebben genomen ging ik op pad met Moo en Kaj voor een auto!! Aan het eind van de dag hadden we onze Barrel gekocht. Een Mitsubishi Magna. Die moet ons, Moniek en ik (hopelijk) door een groot deel van Australië brengen.
Met als eerste doel, Sydney-Perth West-Australian zo’n 3938 km. Met als eerste stop, Bondi Beach. Hier zijn we naar ’n hostel gereden waar nog 2 andere reisgenoten van ons zaten. Na (nog) een avond lekker gestapt te hebben en een heerlijk ontbijtje aan het bekende Bondi Beach was het echt tijd om te vertrekken. Daar gingen we, on the Road!! Met onze Barrel eerst richting t zuiden. Wat is dit gaaf zeg, nu zien we de echte dingen van Australië! We rijden over de Princes Highway naar Melbourne. Hier hebben we 2 dagen over gedaan. En wat is het wennen om links te rijden! De afgelopen 2 nachten hebben we in een tentje op verschillende campings geslapen. De eerste nacht waren we in Batemans Bat. Toen we de tent op hadden gezet begon het met regenen. Dit heeft geduurd tot de volgende ochtend. Wat een nacht, nat en vooral heel koud. Maarja, niet teveel nadenken, opruimen, die auto in en rijden! Heel de dag gereden tot we bij Eden waren. Een klein schattig dorpje. Hier onze tent weer uitgeklapt en gelukkig is het droog gebleven, maar nog wel erg koud. Vandaag hebben we weer heel de dag gereden. Maar het is echt geen straf. Prachtige wegen, alleen maar door de natuur heen en af en toe een dode kangoeroe langs de weg. Hier zie je nog eens wat. Een paar uur geleden aangekomen in Melbourne. Hier slapen we 2 nachten in een hostel met nog 2 andere reisgenoten. Leuk om ze weer te zien! Volgende week zullen we elke dag veel weg zien, want we willen in een dag of 8/9 in Perth zijn.
Ik hoop jullie zo een beetje mee te nemen in mijn reis. Ik zal niet heel vaak iets kunnen plaatsen, omdat de wiFi hier heel slecht is overal. But, see you soon!!

  • 28 September 2015 - 16:28

    Leontine Schreuder:

    Jessie,

    Klinkt inderdaad allemaal als een sprookje.
    Familiedag was (een beetje

  • 28 September 2015 - 20:22

    Rut:

    Hè jessie,
    Wat schrijf je leuk en wat word ik jaloers......
    Hoor en zie dat je enorm geniet! Ga vooral zo door! Ik lees je verhalen graag!Rijd voorzichtig, veel plezier en zet um op girl!
    Liefs uit Helvoirt , Ruth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Backpacken door Australië!!

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2016

Nieuw-Zeeland part 1

06 Mei 2016

'Afscheid nemen bestaat niet'

19 Januari 2016

Christmas and NYE

18 December 2015

Naar huis?!

18 November 2015

Au-pair leven!
Jessie

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6578

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: